A célcsoport helyes megválasztása

A hatékony munkaerőpiaci kommunikációhoz ugyanúgy szükség van a célcsoport pontos meghatározására, mint általában a marketingben. A célcsoport sajátosságainak ismeretében pontosan meg tudjuk tervezni a keresési eljárásban alkalmazott eszközöket, médiumokat, üzeneteket.

Mi a teendő?

  • A követelményprofil alapján építsük fel azt a profilt (mint a krimikben a profilozók), ami leírja az ideális pályázó sajátosságait (életkori és karrierszakasz, előzetes tapasztalatok /képzések, munkahelyek, munkakörök/, élethelyzetek, szociológiai jellemzők, lakóhely, stb.)A célcsoport helyes kiválasztása
  • A profilt felhasználva azonosítsuk azokat a valószínű csatornákat, amelyeken elérhetőek a leginkább megfelelő pályázók (off-line sajtó, szakmai fórumok, social media, szakmai szervezetek, on-line média, stb.)!
  • A profil mentén határozzuk meg azokat az üzeneteket, amelyek felkeltik az érdeklődését a pályázóknak, így lehetőséget teremtve magunk számára a legjobban meggyőzésének a váltásra (vonzó jövedelem, rugalmas munkavégzés, nemzetközi környezet, utazások, karrierlehetőségek, önállóság, kihívó feladatok, stb.)!
  • A profil alapján alakítsuk ki az ajánlatunkat illetve a kiválasztási módszertant is, kiszűrve belőlük minden olyan elemet, amely elriaszthat pályázókat!